Gargui, de Andrew Davidson – Recenzie

Aceasta carte a fost pentru mine o adevarata provocare. Din descriere mi s-a parut ca este genul meu de carte, dar dupa primele pagini am realizat, ca nu prea este genul meu. Poate pentru ca sunt mai romantica, iar in primele capitole detaliile sunt  socante despre spital si despre procedurile prin care trec pacientii arsi. Cu toate acestea nu am renuntat la carte( in paralel am citit si alte carti mai romantice ) si pana la urma am realizat ca este totusi o carte frumoasa ( musai sa treci de primele capitole fara sa ti se faca rau ) 😀 Este prima recenzie despre o astfel de carte si am emotii, sper sa va ofer informatii utile care sa va faca sa o cititi.

Cartea Gargui, de Andrew Davidson incepe prin prezentarea in amanunt a accidentului suferit de personajul principal. Conducand masina pe un drum intunecat atentia ii este distrasa de ceea ce pare a fi o ploaie de sageti. Masina eroului cade intr-o rapa si ia foc. Descrierea exacta a momentului in care ia foc, trairile personajului din acel moment si felul cum simte ca se intinde, sfaraie si crapa pielea pe el ( facand referire chiar la cum se simte carnea pe gratar) m-a facut sa ma simt de parca eram eu in locul lui. A reusit sa ma socheze inca o data cu detaliile amanuntite despre procedurile de tratare a arsilor avand un vocabular care mi-a facut greata si pielea de gaina ( gandul mi-a zburat la oamenii din Colectiv) . Suportand chinuri inimaginabile,singurul lui tel era planuirea suicidului la iesirea din spital pentru ca se simtea un monstru, atat fizic cat si sufleteste.

Totul incepe sa se schimbe cand in viata lui apare o femeie misterioasa si ciudata, Marianne Engel, sculptorita de garguie. Aceasta pretinde ca ei se cunosc dintr-o alta viata, cand ei doi erau un cuplu de indragostiti. Vizitele acesteia devin benefice si il ajuta oarecum sa isi revina, Marianne ii povesteste de fiecare data cate o poveste ( un fel de Seherezada moderna) . Povestile din Evul Mediu, de unde pretinde ca ei doi se cunosc ( ea o maicuta si el un mercenar) devin foarte interesante pentru eroul nostru si asteapta de fiecare data cu nerabdare sa apara Marianne pentru o noua poveste. Treptat, acesta renunta la gandurile de suicid si ajunge sa iasa din spital, mutandu-se cu Marianne.

Marianne Engel este o femeie ciudata, care sculpteaza garguie si alti monstri. Este convinsa ca mai are 27 de statui de facut apoi va muri. Si mai ciudat este modul ei de lucru: imaginile statuielor ii apar in vis in noaptea cand doarme dezbracata pe o lespedea de piatra, sculpteaza fara haine, bea ness si asculta muzica la maxim. Lucrand intr-un ritm alert aceasta termina sculpturile, iar intr-o noapte se arunca in mare.

Va las pe voi sa aflati ce se va intampla in continuare. Credeti ca va fi salvata sau va muri? Ce se va intampla cu eroul nostru? Cartea o  gasiti la Editura All , iar, daca va grabiti o prindeti cu reducere de 50% . Este o cartea care merita citita, pe langa faptul ca este usor ,,deocheata,, am aflat lucruri foarte interesante despre tratamentele aplicate persoanelor arse si trairile acestora dupa constientizarea aspectelor vietii ce ii asteapta.

17 thoughts on “Gargui, de Andrew Davidson – Recenzie

1. Premoniție despre viata și moarte,prin felul ei de a fi o catalogam o femeie ciudata și stie cat mai are de trăit. Captivanta și interesanta carte,

2. Nu mi se pare inspaimantatoare si nici ciudata. Imi plac astfel de carti, uneori este realitatea in care traim. La mine in familie, a avut loc un asemenea accident acum 45 de ani, cei drept urmele sunt si acum si foarte vizibile. Copil fiind, a trantit o galeata foarte mare de resturi ce era foarte fierbinte si i-a curs pe cap pana la fund. Doi ani a stat in spitale, imi povestea ca de fiecare data cand se forma pojghita aceea la piele, io jupuia si ii arunca spirt sa nu se infecteze. Ma gandesc ca o fi simtit, avea doar 4 ani. Acum, pielea pe spate si fund s-a prins foarte ciudat, pe alocuri este piele suprapusa si poti baga ceva in spate. Imi este greu sa ma exprim si sa ma gandesc prin ce a trecut. Da, cei drept poti face o compartie cu oamenii de la colectiv. Atunci a fost un masacru in masa.
    Ciudat modul de a lucara sculptand, fiecare cum se simte mai bine. M-as bucura sa pot citi cartea, daca nu mi-o voi achizitiona singura

3. Heeei, chiar am pus ochii pe cartea asta uitandu-ma pe site-ul lor :))
    E notata in agenda 😀