Din sânge și cenușă (Blood and Ash #1) de Jennifer L.Armentrout/recenzie

Bine ați venit sau revenit pe blogul meu!
Astăzi vin cu o nouă recenzie de carte. Seria Blood and Ash este una dintre preferatele mele. Din sânge și cenușă de Jennifer L.Armentrout l-am dat gata într-o singură noapte și tot atunci mi-am comandat și al doilea volum. Iar acum abia aștept să pun mână pe cel de-al treilea, pentru că da, luna aceasta va fi lansat. Primele două volume sunt deja disponibile pe Libris.ro, iar al treilea începând cu 28 ianuarie. Vă garantez că merită să le aveți în bibliotecă.

Jennifer L. Armentrout este una dintre autoarele mele preferate și devorez fiecare carte a ei. Mi-ar fi dificil să aleg o singură serie, nu am cum, toate seriile traduse la noi sunt fenomenale. De la o serie la alta autoare reușește să mă uimească tot mai mult. De fiecare dată vine cu ceva nou, ceva la care nu te aștepți și pe care îl îndrăgești instant. Cărțile ei sunt ca o plimbare în vârful muntelui: adrenalină pură. Lista cu cărțile cărora le-am făcut recenziile le găsiți AICI.

Titlu: Din sânge și cenușă

Seria: Blood and Ash, vol. 1

Autor: Jennifer L.Armentrout

Editura: Litera

Aparitie: 2021

Nr. de pagini: 720

Categorie: Young Adult

Adevărul e că unele detalii nu mi-au fost clare de la începutul cărții, dar spre final am și înțeles de ce autoarea a ales să ne lase așa în ceață. Vă spun sincer, chiar am avut o surpriză de proporții când am aflat adevărul. Nu m-aș fi gândit niciodată, cu niciun chip, la ce a însemnat totul. Din sânge și cenușă a fost o adevărată revelație în ceea ce privește fantasy-ul. Jennifer mi-a dat KO 😀

Începutul a fost demențial, apoi câteva pagini mi s-a părut oarecum greoi și lipsa detaliilor parcă mă făceau să sar peste pagini, dar n-am făcut-o. Și când a început acțiunea propriu -zis, nu am mai putut lăsa cartea din mână până la 5 dimineața. Și nu, nu exagerez, am citit până la 5 diminața și tot atunci am comandat și al doilea volum.

Poppy sau Fecioara, aleasa Zeilor

Fecioara este aleasa Zeilor. Ea trebuie să fie cât mai retrasă, să nu vorbească cu nimeni, nu trebuie privită sau atinsă, și obligatoriu să păstreze tot timpul vălul pe cap. Fecioara noastră își îndeplinește rolul, însă pe ascuns ea sfidează orice regulă. Știe să lupte ca un adevărat soldat și se strecoară afară din castel. Deghizată Poppy petrece timp prin locuri rău famate. Într-un astfel de loc îl întâlnește pe viitorul ei gardian personal.

Poppy simte că rolul ei atât de mult lăudat, nu este pentru ea. Dacă toată lumea acceptă ce spun ceilalți, ea nu este așa. Este curioasă să afle mai multe despre Ascensiune, despre ritual, despre tot, însă nimeni nu o lămurește. Tot ce știe este să fie supusă și tăcută. Pe lângă toate astea trebuie să suporte în tăcere multe bătăi din partea celui care se presupune că o protejează. De ce nimeni nu vorbește despre Ascensiune și ce înseamnă ea?

Hawke, gardianul cu ochi aurii

Hawke este un străin sosit din capitală care intră rapid în garda castelului. Nu trece mult și ajunge chiar gardianul personal al Fecioarei. Hawke este un tip misterios care îi trezește interesul lui Poppy. Mare i-a fost supriza să descopere că Poppy nu este cum credea el. Ea este altfel, are personalitate și mult curaj. Nicicând nu și-ar fi imaginat că Fecioara este capabilă să lupte mai ceva ca un gardianîmpotriva monștrilor care terorizează întreaga lume. El o protejează, dar în același timp vrea să o determine să renunțe la acest rol de Fecioară.

În ce constă de fapt Ascensiunea și ce rol are ?

Are dreptate Poppy să îi suspecteze pe cei care zic că o protejează?

Cine este de fapt Hawke și ce rol are el?