A doua sansa, de Kristin Hannah – Recenzie

Dupa primele pagini ale romanului A doua sansa, de Kristin Hannah am inceput sa ma intreb de ce o femeie poate fi atat de bleaga, ca sa nu o numesc altfel, incat ajunge sa cerseasca dragoste de la un barbat caruia nu-i pasa de ea cat negru sub unghie. M-am infuriat la inceput pe Blake pentru ca s-a dovedit a fi un badaran si un infidel, dar apoi furia mea s-a indreptat catre Annie. De ce ? Pentru ca Blake desi era un infidel, macar intr-un final a avut curaj sa-i spuna adevarul, dar Annie in loc sa-i fi dat un sut …undeva 😀 se milogea de el sa nu o paraseasca si se lamenta la ce va face ea de acum inainte fara el. Dupa aceste pagini va spun sincer ca am abandonat cartea si chiar nu voiam sa o mai citesc, dar cum sunt foarte curioasa nu am rezistat si dupa Paste am citit-o pana la final. Este o carte foarte frumoasa din care avem ce invata si merita citita.

Asa cum v-am spus la inceput, romanul A doua sansa debuteaza cu plecarea lui Natalie in strainatate si marturisirea lui Blake ca are o amanta si ca vrea sa divorteze de Annie, cea care ii fusese alaturi la inceput de drum si care ii dedicase mai bine de 20 ani din viata. Annie incearca sa-l convinga sa ramana, ca ii va ierta greseala si vor continua ca si pana acum, dar Blake este de neclintit in decizia lui si se muta chiar in acea zi la amanta lui. Annie ramane singura intr-o casa imensa si plina de amintiri, ultimii 20 ani ii petrecuse aici dedicandu-se sotului si fiicei lor, uitand sa-si traiasca propria viata ea nu a reusit sa-si de seama ca sotul ei Blake o insela de multa vreme. Ne putand suporta ideea divortului si pentru ca inca mai spera ca Blake se va razgandi ii cere acestuia sa amane divortul pana in vara cand fiica lor Natalie va reveni din strainatate.

Devastata de marturisirea sotului si neputand rezista in casa plina de amintiri, Annie pleaca la tatal ei, in Mystic, oraselul in care a copilarit si unde spera sa treaca peste drama vietii ei. La intoarcerea acasa, Annie isi regaseste prima dragoste, pe Nick Delacroix care era intr-o situatie asemanatoare cu a ei, numai ca acesta ramasese vaduv si cu o fiica de care ii era imposibil sa se apropie. Treptat Annie incepe sa aiba grija de Izzy, fetita lui Nick si o readuce la normal, aceasta incepe sa se bucure de viata si traieste ca un copil de varsta ei. Nick care avea probleme cu alcoolul reuseste sa apeleze la Acoolici Anonimi pentru a scapa de bautura. Intr-un timp relativ scurt vietile celor 3 se schimba , in bine, dar cum totul nu este mereu roz, o mica rasturnare de situatie schimba total actiunea romanului si Annie este pusa in situatia de a face o alegere dificila care ii va schimba total viata.

Dupa cateva luni de la plecarea lui Annie, Blake isi da seama ca amanta lui nu este ca sotia lui si nici nu-i prea pasa de ce isi doreste el. Gandindu-se ca a facut o greseala cand si-a inselat si parasit sotia, Blake pleaca in Mystic dupa Annie cu intentia de a o aduce inapoi acasa. Acesta o gaseste acasa la Nick si este surprins de schimbarile petrecute cu Annie, abia o mai recunoaste. Se intalnesc la o cafenea si Blake desi foarte uimit de schimbarile lui Annie si de faptul ca ea nu mai purta verigheta, ii cere sa-l ierte pentru ca a fost un idiot cand a parasit-o, ii pare rau de ceea ce a facut  si dupa aceasta despartire si-a dat seama ca pe ea o iubeste si o vrea inapoi.

„A doua sansa” este pentru Blake sau pentru Annie? Il va ierta Annie pe Blake si se vor impaca? Ce se va intampla cu Nick si Izzy? Ramane sa aflati din acest minunat roman ce se intampla pana la final. Ceea ce va pot spune este ca finalul este unul neasteptat si merita citita cartea. A doua sansa, de Kristin Hannah o gasiti la un pret special, la pachet cu alte carti minunate pe Libris.ro

21 thoughts on “A doua sansa, de Kristin Hannah – Recenzie

1. Eu mi-am propus sa reiau incepand cu luna viitoare tot ce am citit de Alexandru Dumas. Nu-mi amintesc oricum prea bine, pentru ca le-am citit cand eram practic copil si sunt convinsa ca acum as intelege altfel acele romane.

2. Cred ca ceea ce simtea Annie pentru sotul ei, cred ca era dependenta. Sunt oameni care reusesc sa te faca dependenti de ei, sau mai bine zis sunt oameni carora le place sa fie dependenti de cineva. Sau cumva devin obsedati de acea persoana. Citisem candva un citat care mi-a placut si care suna cam asa: „nu lasa pe nimeni sa devina totul pentru tine, fiindca in momentul in care va pleca, va lua totul. „

3. Intr-adevar, parerea mea, ca in viata nu merita o a doua sansa cineva care a gresit foarte mult intr-o relatie. Intr-un roman, probabil, dar in viata, nu merita irosit timpul si mai ales sentimentele pe un asemenea om.

4. Foarte frumos ai povestit intamplarile din carte. Actiunea este pe placul meu si o sa trec cartea in wishlistul meu. Eu nu m-as uga de nimeni sa ramana in viata mea sau sa ma pastreze in viata lui, ma refer aici la prieteni sau chiar la sot.

5. Tema este de actualitate si mi-as dori sa citesc aceasta carte.
    Cumva inteleg situatia personajului feminin si stiu ce inseamna sa te dedici familiei ca apoi sa te simti singura, fara scop.
    M-ai facut chiar curioasa si am trecut cartea pe lista de cumparaturi!

6. Sper sa fie vorba despre a doua sansa la fericire a lui Annie, ca daca se intoarce la nenorocitul ei de sot inseamna ca e o idioata :)) Doamne cat ma enerveaza povestile astea. Am mai citit eu o carte in care sotul isi inseala sotia, au 3 copii mici pentru ca vezi doamne ea nu ii mai da atentie, ca are grija numai de copii, iar in acea carte se impaca. Nu inteleg cum te poti intoarce la un bou, sper sa nu fie cazul asta si in aceasta poveste :)))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

* Checkbox GDPR is required